انواع مدارس برای تحصیل در ایران

انواع مدارس ایران برای ثبت نام و تحصیل
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

ثبت نام مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور :انواع مدارس برای تحصیل در ایران

۱- مدارس دولتی
۲- مدارس غیردولتی
۳- مدارس اتباع خارجی: مدارسی که به وسیله سفارتخانه‌های کشورهای خارجی برای تحصیل فرزندان اتباع خود در ایران، برابر مقررات خاص خود، دایر می‌شود.
۴- مدارس استثنایی
۵- مدارس اقلیت‌های مذهبی: مدارسی که بیشتر دانش‌آموزان آن را فرزندان اقلیت‌های مذهبی تشکیل می‌دهند
۶- مدارس بین‌المللی: مدارسی که برای آموزش و پرورش اتباع خارجی مقیم زیر نظر وزارت آموزش و پرورش(مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور) اداره می‌شوند.
۷- مدارس بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور: مدارسی که به منظور آموزش و پرورش فرزندان ایرانیان مقیم کشورهای خارجی و دانش‌آموزان مسلمان دیگر کشورها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش(مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور) اداره می‌شوند.
۸- مدارس تطبیقی: مدارسی برای آماده کردن دانش‌آموزان ایرانی که مدتی از عمر و زمان تحصیل خود را خارج از کشور گذرانده، زبان فارسی نمی‌دانند و مایل به ادامه تحصیل در مدارس ایرانی هستند.
۹- مدارس خیّرساز: مدارسی که کل هزینه‌های احداث و تجهیز آن توسط خیّر یا خیّرین تأمین شده باشد و آنان به نوعی تمایل به مشارکت در اداره امور مدرسه و استمرار حمایت مالی را داشته باشند.
۱۰- مدارس خیریه: مدارس غیردولتی که توسط اشخاص حقیقی یا مؤسسات خیریه تأسیس و راه‌اندازی شده و در آن هیچ نوع شهریه‌ای از دانش‌آموزان دریافت نمی‌شود.
۱۱- مدارس شاهد و ایثارگران
۱۲- مدارس شبانه‌روزی
۱۳- مدارس عشایری:
۱۴- مدارس قرآن: مدارسی که در آن دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند علاوه بر برنامه‌های رسمی و ساعات مقرر در جداول درسی دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی، حدود شش ساعت آموزشی شایستگی‌ها و مهارت‌های تکمیلی قرآنی را فرا می‌گیرند.
۱۵- مدارس ماندگار: مدارس یا واحدهای آموزشی قدیمی با بنای تاریخی، حداقل پنجاه ساله به عنوان مدارس ماندگار شناخته شده و به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود.
۱۶- مدارس نمونه دولتی
۱۷- مدارس وابسته: مدارسی که توسط سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و نهادهای عمومی تأسیس و اداره می‌شود.
۱۸- مدارس ورزش: مدارسی که در آن دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به ورزش، علاوه بر برنامه رسمی دوره‌های مختلف تحصیلی، یک رشته یا مهارت ورزشی را نیز انتخاب و طبق ضوابط و مقررات لازم آن را فرا می‌گیرند.
۱۹- مدارس هیأت امنایی: مدارسی که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود.
۲۰- مدارس ایرانی خارج از کشور: مدارس ایرانی که در کشورهای خارجی برای آموزش و پرورش فرزندان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در آن کشورها تأسیس و بر اساس مقررات ابلاغی از سوی ایران و نیروهای اعزامی از کشورمان اداره می‌شوند.
۲۱- مدارس بزرگسالان یا شبانه
۲۲- مدارس تیزهوشان
۲۳-مدارس آموزش از راه دور

ارسال دیدگاه